Association of Small- and Medium Size Enterprises of Covasna County

 

 Şomerii sunt ajutaţi să intre „cu şanse mari pe piaţa muncii”

Şomerilor covăsneni, dar şi celor care doresc să îşi deschidă o afacere, li se întinde acum o mână ajutor. Prin proiectul „Cu şanse mari pe piaţa muncii”, aceştia vor avea putea să participe la cursuri de perfecţionare şi vor fi consiliaţi şi informaţi, pe scurt, vor fi ajutaţi să intre „Cu şanse mari pe piaţa muncii”.

 

Despre situaţia şomajului din ţară şi din judeţ s-a tot vorbit în ultimul timp. Se ştie foarte bine că şomerii sunt mulţi şi locurile de muncă puţine. Aşadar, în zilele noastre, cine are un loc de muncă poate să spună că este norocos.

Din dorinţa de a veni în sprijinul şomerilor, dar şi a celor care doresc să îşi înceapă activitatea în lumea antreprenorială, Asociaţia Întreprinderilor Mici şi Mijlocii Covasna (ASIMCOV), în parteneriat cu Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Covasna, şi cu COVIMM Consulting S.R.L a demarat proiectul numit „Cu şanse mari pe piaţa muncii.”

Proiectul a fost prezentat ieri în cadrul unei mese rotunde. „Nu de mult am avut am avut ocazia să accesăm un proiect în cadrul căruia am găsit finanţare pentru activitatea aceasta de a putea transmite un bagaj de cunoştinţe celor care sunt interesaţi. Ne-am dat seama că în zilele noastre sunt cam mulţi şomeri, şi am depus acest efort pentru a crea posibilitatea de a îmbogăţi bagajele de cunoştinţe cu anumite informaţii care sunt menite să uşureze poziţionarea pe ceea ce numim noi piaţa muncii”, a explicat preşedintele ASIMCOV, Bagoly Miklos Levente.

Managerul proiectului şi totodată directorul executiv ASIMCOV, Vajda Lajos, ne-a spus că „acest proiect a început acum un an şi ceva, când în cadrul ASIMCOV-ului am văzut că, cei care îşi încep acum activitatea în lumea antreprenorială, sau chiar caută loc de muncă, au nevoie de specializări, de perfecţionări. Anul trecut s-a lansat această linie de proiecte, de programe (…) Acum acest program deja este în derulare. Am semnat contractul pe 30 octombrie anul trecut, deci a trecut aproape un an. Am avut anumite stadii de pregătire, după semnarea programului. Am format în primul rând lectorii care vor preda aceste cursuri  de perfecţionare. Eu zic că sunt cei mai buni din judeţ. Deci un prim efect al proiectului este că se formează o echipă care derulează acest proiect. În cadrul acestui proiect deja am angajat în jur de 20 de persoane”, a spus Vajda Lajos.

Concret, prin acest proiect se doreşte prevenirea creşterii numărului de şomeri şi ajutorarea acestora în a-şi găsi un loc de muncă, prin participarea la „job cluburi”- unde vor învăţa cum să solicite locuri de muncă, cum să găsească un loc de muncă etc. – prin dezvoltarea ca­pacităţii antreprenoriale, respectiv prin cursuri de dezvoltare a competenţelor sociale. “Ne vom ocupa în total de 1000 de şomeri, de diferite categorii, prin aceste acţiuni specifice pro­iectului, deci de informare, consiliere, mediere, cursuri de competenţe sociale, antreprenoriale, respectiv consultanţă în acest domeniu”, a precizat în continuare Vajda Lajos.

Astfel, în cadrul proiectului este vorba de două cursuri: un curs de competenţe sociale şi civice, care va avea durata de 40 de ore, la care vor putea participa 40 de persoane, în patru serii şi un curs de dezvoltarea competenţelor antre­prenoriale, un curs mai amplu, ce va avea în total 72 de ore, participând 60 de persoane, tot în serii.

“Autorizarea cursului de competenţe sociale şi civice este în derulare şi sperăm că până în luna octombrie, noiembrie, să vedem şi care vor fi grupurile care vor participa la aceste cursuri. Două serii planificăm să decurgă din noiembrie până în ianuarie, iar celelalte două, după ianuarie, cam, până cel târziu în mai. În ceea ce priveşte al doilea curs, de dezvoltare a com­petenţelor antreprenoriale, calendarul este asemănător. Momentan este în  desfăşurare,  autorizarea cursului, iar din noiembrie până în ianuarie sperăm să putem derula primele serii din acest curs, şi anul viitor din ianuarie până în mai cele 2 serii rămase (…) După ce par­ticipanţii la acest curs de competenţe antreprenoriale au primit certificatul de absolvire a cursului, după acestea pot să înceapă să pornească o afacere, şi atunci şi pe mai departe experţii din cadrul acestui proiect o să le stea la dispoziţie. Pentru acest lucru sunt prevăzute în total 600 de ore”, a explicat Szilagyi-Nagy Imola-Tunde, consultant în domeniul forţei de muncă.

Printre rezultatele aşteptate de la acest proiect se numără înfiinţarea a 5 info-centre în judeţ, respectiv  cinci birouri unde să se desfăşoare informarea şi documentarea şomerilor.
Valoarea totală a proiectului este 1.540. 000 de lei, din care finanţarea  nerambursabilă este 1.349 400 lei.
Masa rotundă a fost organizată în cadrul zilelor ASIMCOV,  Asociaţie care în aceste zile  sărbătoreşte 15 ani de existenţă.
Ana Alina Costache

 

 




<< _BACK

Galerii

  • Interreg Danube Proiect-ACCELERATOR Kick off meeting
  • 20 de ani de la înființarea ASIMCOV
    20 de ani de la înființarea ASIMCOV
  • Festivalul Verzei editia a V-a
    Festivalul Verzei editia a V-a
  • XIV.Parada Cârnaților
    XIV.Parada Cârnaților
  • IX. Festivalul preparatelor la ceaun (03.09.2016)
    IX. Festivalul preparatelor la ceaun (03.09.2016)
  • Zilele Sfântu Gheorghe (22.04.2016)
    Zilele Sfântu Gheorghe (22.04.2016)
  • Club Cafe (25.02.2016)
    Club Cafe (25.02.2016)
  • Club Cafe (28.01.2016)
    Club Cafe (28.01.2016)
  • Conferința finală a proiectul „Start-up 2014! O șansă de dezvoltare antreprenorială durabilă în regiunile Centru și Nord – Est” (24.11.2015)
    Conferința finală a proiectul „Start-up 2014! O șansă de dezvoltare antreprenorială durabilă în regiunile Centru și Nord – Est” (24.11.2015)
  • Festivalul Verzei (11.10.2015)
    Festivalul Verzei (11.10.2015)