Association of Small- and Medium Size Enterprises of Covasna County

Comercianţii s-au asociat

În judeţul nostru a luat fiinţă Asociaţia Comercianţilor din Covasna – COMCOV
Comercianții din județ, peste 1.500 la număr, au de acum înainte acces la o formă de reprezentare bine conturată, care le va susține interesele și îi va ajuta să colaboreze mai bine între ei și cu autoritățile, instituții și așa mai departe.
Reprezentanții Asociației Întreprinzătorilor Mici și Mijlocii din județ (ASIMCOV) au prezentat ieri înființarea Asociației Comercianților – COMCOV, care a pornit de la patru membri fondatori și îl care drept președinte pe consilierul județean Aurel Bote.

Scopul nostru este de a ne apropia unii de alții, de a încerca să colaborăm între noi și să ne sprijinim, în plus printr-o asociație este mult mai ușor să fim reprezentați în fața forurilor oficiale“, a spus Aurel Bote. Mai mult, asociația intenționează să ofere servicii privind accesarea de programe europene care să vină în sprijinul lor. Comercianții doresc totodată să se afilieze la alte programe demarate de ASIMCOV, de genul obținerii unor reduceri la carburanți și așa mai departe.
Prima întâlnire a membrilor asociației – 30 deocamdată, reprezentând actuali membri ASIMCOV – va avea loc pe data de 24 februarie. Cu această ocazie sunt invitate 300 de firme mai mari din județ și se speră ca pe viitor COMCOV să numere 300 – 400 de membri.
 
 
Supermarket-urile au luat faţa micilor producători
Una dintre problemele cu care se confruntă comercianții mai mici din oraș generează din apariția pe piață a multinaționalelor care vin cu produse de import. „Ar fi un avantaj dacă asociația reușește să pună piciorul în prag pentru comercializarea produselor autohtone, specifice zonei“, a spus președintele ASIMCOV, Bagoly Miklos.
Potrivit ASIMCOV, cam 30% din piața micilor comercianți din oraș a fost luată de supermarket-uri, cel mai mare impact fiind simțit după deschiderea lor. Ulterior, piața s-a mai stabilizat, dar produsele de import frumos ambalate și fără gust au încă un mare impact în rândul cumpărătorilor. Reprezentanții asociației au mai spus că intenționează să apeleze la specialiști în comerț pentru a-i consilia și sfătui și pe micii comercianți care nu s­au mai modernizat demult și nu au cum să supraviețuiască dacă nu fac investiții.
 
 
Suntem tari la melci, produsele tradiţionale le-am uitat!
Deși specificul județului nostru ar da de înțeles că avem o grămadă de produse tradiționale sau ecologice înregistrate, ironizând puțin stăm mai bine la crescătoriile de melci. Directorul ASIMCOV, Vajda Lajos, a atras atenția că în cadrul acestei asociații nou înființată membrii ei trebuie să conlucreze și să lupte pentru promovarea produselor tradiționale și ecologice și pentru identificarea unor puncte de desfacere a produselor din zona noastră.
„Încurajăm înregistrarea produselor tradiționale și transmitem un mesaj către populație să utilizăm aceste produse, să întrebăm de ele în magazine, să vedem unde sunt acele salamuri, acei cârnați tradiționali, apa minerală de la noi. Suntem tari la melci dar nu înregistrăm produsele tradiționale, să avem un brand, o piață de desfacere în orașele mari“, a spus Vajda, arătând că în județ există înregistrați în jur de 15 crescători de melci.
Președintele ASIMCOV a subliniat și el că în zilele noastre produsele nu mai merg vândute la marginea drumului fără a fi îndeplinite formalitățile, iar soluția este înregistrarea lor ca produse tradiționale, ecologice.
În total din Covasna au fost înregistrate 11 produse tradiționale din categoria carne, 41 din categoria lapte și 37 din panificație, în total 89.
Ana Sidon




<< _BACK

Galerii

  • Interreg Danube Proiect-ACCELERATOR Kick off meeting
  • 20 de ani de la înființarea ASIMCOV
    20 de ani de la înființarea ASIMCOV
  • Festivalul Verzei editia a V-a
    Festivalul Verzei editia a V-a
  • XIV.Parada Cârnaților
    XIV.Parada Cârnaților
  • IX. Festivalul preparatelor la ceaun (03.09.2016)
    IX. Festivalul preparatelor la ceaun (03.09.2016)
  • Zilele Sfântu Gheorghe (22.04.2016)
    Zilele Sfântu Gheorghe (22.04.2016)
  • Club Cafe (25.02.2016)
    Club Cafe (25.02.2016)
  • Club Cafe (28.01.2016)
    Club Cafe (28.01.2016)
  • Conferința finală a proiectul „Start-up 2014! O șansă de dezvoltare antreprenorială durabilă în regiunile Centru și Nord – Est” (24.11.2015)
    Conferința finală a proiectul „Start-up 2014! O șansă de dezvoltare antreprenorială durabilă în regiunile Centru și Nord – Est” (24.11.2015)
  • Festivalul Verzei (11.10.2015)
    Festivalul Verzei (11.10.2015)